Vi vill gärna veta vad du tycker och tänker om våra verksamheter och den service vi tillhandahåller. När du som medborgare, företagare eller besökare hör av dig till oss med synpunkter, klagomål eller beröm får vi information om vad vi gör bra och vad vi kan förbättra. Detta är en viktig del av vårt kvalitetsarbete.
Du kan lämna synpunkter, klagomål och beröm på flera olika sätt. Vissa verksamheter har särskilda kontaktvägar. Dessa hittar du information om i länkarna här nedanför. Är du osäker på hur du ska göra eller vem du ska kontakta kan du alltid vända dig till kundtjänst på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 0647-161 00.
Vill du felanmäla brister eller problem i kommunens offentliga miljö så gör du det via vår e-tjänst Felanmälan.
- Gatubelysning (trasig belysning)
- Vägar: potthål, sandupptagning, snöröjning, halkbekämpning m.m.
- Sopkärl, icke tömda kärl, hundlatrin, påfyllning av hundbajspåsar m.m.
- Dagvatten - Parkområden
Under kontorstid: 0647-161 00 (kundtjänst)
Övriga tider ring: 063-13 45 85
Observera att en synpunkt inte ersätter överklagande av myndighetsbeslut. Här kan du läsa mer om hur du överklagar ett beslut.