Lämna synpunkter, klagomål och beröm
Vi vill gärna veta vad du tycker och tänker om våra verksamheter och den service vi tillhandahåller. När du som medborgare, företagare eller besökare hör av dig till oss med synpunkter, klagomål eller beröm får vi information om vad vi gör bra och vad vi kan förbättra. Detta är en viktig del av vårt kvalitetsarbete.
Du kan lämna synpunkter, klagomål och beröm på flera olika sätt. Vissa verksamheter har särskilda kontaktvägar. Dessa hittar du information om i länkarna här nedanför. Är du osäker på hur du ska göra eller vem du ska kontakta kan du alltid vända dig till kundtjänst.
Felanmälan offentlig miljö
Vill du felanmäla brister eller problem i kommunens offentliga miljö så gör du det via vår e-tjänst.
- Gatubelysning (trasig belysning)
- Vägar: potthål, sandupptagning, snöröjning, halkbekämpning m.m.
- Sopkärl, icke tömda kärl, hundlatrin, påfyllning av hundbajspåsar m.m.
- Dagvatten - Parkområden
Felanmälan på våra vatten- och avloppsanläggningar
Under kontorstid: 0647-161 00 (kundtjänst)
Övriga tider: 063-13 45 85
Synpunkter, klagomål och förslag på särskilda verksamheter
- Klagomål, synpunkter och beröm på utbildning inom förskola, grundskola och vuxenutbildning
- Klagomål och synpunkter på hemvård
- Synpunkter på socialförvaltningens verksamheter Pdf, 118.7 kB.
- Matförgiftning, allergisk reaktion och klagomål
- Anmälan om olägenhet - hälsoskydd
Överklaga ett myndighetsbeslut
Observera att en synpunkt inte ersätter överklagande av myndighetsbeslut. Här kan du läsa mer om hur du överklagar ett beslut.
Kontakta Åre kommun
Åre kommuns kundtjänst
Vi hjälper dig med frågor om vår service och verksamhet, kontakta oss på telefon eller e-post.
Telefon: 0647-161 00
E-post: kundtjanst@are.se
Öppettider: Vardagar kl. 08.00-16.00. Lunchstängt kl. 12.00-13.00.