Vi har tidigare gått ut med information om att tekniska avdelning ska ta över ansvaret för bemanningen på våra återvinningscentraler från och med 1 april. Nuläget är att arbetsmarknadsavdelningen fortsatt kommer att bemanna våra återvinningscentraler fram till och med 30 september 2021.
Under den perioden kommer vi att göra en utredning för att ta fram hur bemanningen för återvinningscentralerna ska ligga organisatoriskt. Detta för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna och självklart även våra medborgare bästa tänkbara service.
Vi har två tänkbara alternativ att arbeta med. Det ena är att arbetsmarknadsavdelningen fortsätter att bemanna återvinningscentralerna och att vi då bygger upp en ordinarie organisation kring detta, i stället för att bemanna enbart med personal i arbetsmarknadsanställningar. Det andra alternativet är att tekniska avdelningen anställer personal för att bemanna våra återvinningscentraler.
Kontakt
Karin Ramström, arbetsmarknadschef
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.